Az a kétráhajtásos horgolt blúz

Olyan sokan kértétek, hogy eldöntöttük Vikivel, jöhet a teljes bejegyzés a kétráhajtásos blúzocskákról - mindenestől ;-)

Az eset valahogyan úgy esett, hogy egy kedd (vagy szerda) este összeültünk kézimunkázni, én pedig vittem magammal az Amelie néhány régi számát, köztük azt is, amiben ez a minta lapult. Viki azonnal lecsapott rá, és eldöntöttük: mindketten megcsináljuk, ráadásul egyszerre, mert úgy mókás igazán. Ő hófehér fonalat választott, törtfehér szalaggal, én pedig halvány rózsaszínt hófehér szalaggal. Be is táraztunk 7-7 gombolyag Drops Safran fonalat, és már kezdtük is a munkát 3-as horgolótűkkel. Az elejéről ITT írtam bővebben, de valahogyan így nézett ki:


Volt, hogy külön horgoltunk





És volt, hogy együtt :-)



Az alapminta nagyon egyszerű, egy kezdő is bátran belevághat. Így néz ki:


A minta kicsit sok kezdőszemet írt, mindketten bontottunk az elején, végül abban maradtunk, előveszünk egy másik felsőt, és hozzámérjük. A lényeg, hogy 4-gyel osztható szám lenne (ha valaki belevágna ;-) ).

A kétráhajtásos videó itt:


A mintaolvasós videónk pedig itt:


Én végül kb 21-22 sort horgoltam, majd elkezdtem fogyasztani a minta szerint még 10 soron át. Ezzel megvolt az eleje, majd ugyanígy a hátulját is.

Az ujjánál ugyanez a technika, csak kevesebb szemmel. Itt 4 sort horgolt "normál" mintával, és 10 sor volt itt is a raglánfogyasztás.

Majd a nedvesítés és a blokkolás, valahogyan így:


Az összehorgolás maradt már csak hátra, ezt Viki képén láthatjátok igazán jól. Ebben a formában kell összeilleszteni a darabokat úgy, hogy először az oldalakat, majd a fogyasztásokat horgoljátok össze, rövidpálcákkal:


A végén még két lépés hiányzott. Először is a nyakrész. Mikor már minden összehorgoltunk, nagyon elállt a nyaka elöl és hátul is. A minta azt írja, ilyenkor (a bal első összeillesztéstől haladva) horgoljuk körbe szinté kétráhajtásos pálcákkal - ezekbe jön majd a szalag. Itt én néhol azért fogyasztottam is, így passzolt teljesen. Szóval jött a szalag, és kész is! Így :-)


Vikinek pedig ilyen lett az első képe:


Ő még horgolt az aljára és az ujjaira pikókat, azokban már együtt pózoltunk :-)


Ez tehát a mi horgolt blúzocskáink teljes története, olvassátok, szeressétek, tanulmányozzátok és horgoljátok meg Ti is - ennyi infóból biztos menni fog!!

Sok sikert és örömet kívánunk hozzá:
Viki és Leányka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése