Horgolt alátét

Mindent összevetve ez a kórház utáni lábadozás elég vacak dolog. Főként, ha odakint már második napja folyamatosan esik az eső. Viszont: ilyen esetekre jók a külföldi blogok! Az utóbbi időben több szuper kötős és horgolós oldalra bukkantam, kettőnek követője is lettem. Ezeken találtam egy szuper kis alátétet, aminek az alapmintája állítólag az 1800-as évekből származik.

Nem tudom, elég távolinak tűnik ez a - hozzávetőleges - dátum nekem, és igazából a mintát meg sem találtam, de néhány jobb fényképnek köszönhetően leszámoltam, és nekem ez lett belőle:








Persze készíthető belőle sok minden más is (ruha, függöny, fejpánt...).
Igyekeztem készíteni egy használható leírást is hozzá:

1. sor: 6 láncszemet gyűrűvé zárunk.
2. sor: 3 láncszem magasítás és 19 egyráhajtásos pálca a körbe.
3. sor:  3 láncszem magasítás, a következő szembe 1 egyráhajtásos pálca, majd 1 láncszem. A következőbe ismét 1 egyráhajtásos pálca, majd a következőbe is, és egy újabb láncszem. Vagyis minden korábbi szembe öltünk, és a következőképp alakul a mintánk: 1 egyráhajtás, 1 egyráhajtás, 1 láncszem...
4. sor: 3 láncszem magasítás, majd a korábbi láncszemívekbe horgolunk a következők szerint: 2 egyráhajtásos pálca, 3 láncszem, 2 egyráhajtásos pálca. Ez ismétlődik mindegyik korábbi ívben. Így 10 nagyobb ívet kapunk.
5. sor: Itt már nem magasítok. Minden láncszemívbe 8 egyráhajtásos pálcát horgolok, ami az előző sor egyráhajtásos pálcái között zárok rövidpálcákkal, így kapom a szirmokat. A végén 10 szirmot kell kapnom.

Kicsit még kezdő vagyok a minták írásában, de igyekeztem. Remélem, menni fog :-)

Leányka


5 megjegyzés:

  1. én is kérem a mintát, ha nem gond!
    köszönöm szépen!
    peli@monornet.hu

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kinga! Kibővítettem a bejegyzést a leírással, mert sokan kérték. Így már itt is megtalálod :-) Üdv: Leányka

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó! Én is megcsináltam, és nem bántam meg. Családomnak is tetszik. Köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Ezekből az alátét-virágokból is lehetne takarót összeállítani? Milyen szép lenne! Hogyan csináljam? 100 éve tervezem, de csak most tanultam meg horgolni tőled. Ez a virág máris nagyon megy nekem, és milyen szépek. Köszi! :))

    VálaszTörlés